UTE avdelingen - Outdoors Norway

fredag, oktober 14, 2011

under samme himmel . . .

Her sitter jeg ved datan i min egen stue.  Det jeg hører skaper undring:  
mine to døtre prater sammen om løst og fast!  


Hvorfor skaper det undring lurer du kan hende på ?    Det har seg nemlig slik at en av døtrene sitter bak meg på golvet, men den andre sitter et eller annet sted på sin lille hybel i Sør-Afrika!
Det er på den ANDRE siden av kloden det!!
På et annet kontinent!

På praten mellom jentene er det ingen delay - de snakker sammen som om de skulle sittet ved siden av hverandre i sofaen bak meg!
  • Her er det snart vinter - der er det straks sommer!
  • Her var det frost forrige uke - der var det 28 varme Celsius grader!
Jeg digger å være ute i villmarken - har akkurat rusla en tur her ute i "min verden".  Tittet på månen som akkurat har vært full, og på stjernene som lyser så godt de kan!   Om Sør-Afrika dattera mi tar seg en tur ut mot SIN villmark - så er det den samme månen, og de samme stjernene hun ser.

Det ække no orginal eller uvanlig undring dette, men det er likevel totalt UFATTELIG!
Jeg er litt gammel tror jeg - har snart levet et halvt hundreår. .  
Enig med en "vismann" Henry D.Thoreau, som levet for hundre eller hundreogfemti år siden - Vi trenger å være ute uten tak mellom oss og himmelrommet - naturen i oss selv lengter tilbake til en enklere tilværelse!






Håper både jeg, begge mine døtre og flest mulig av dere andre kan rusle ute under samme himmel og undre oss over livet under de samme soler, måner og planeter!


“Bare ved et fortrolig kjennskap til de nære ting ble mennesket i stand tilå oppleve den sanne forening med kosmos” Henry D. Thoreau 

Ingen kommentarer: