UTE avdelingen - Outdoors Norway

onsdag, januar 11, 2012

Godt nytt FRILUFTSÅR !

skieventyr
Nyhetene - ja kanskje de fleste seriøse forskere også - fokuserer på global oppvarming. Børge Ousland har seilt rundt nordpolen i åpent farvann. Cecilie Skog har prøvd å padle til nordpolen i Ally-kano. Som om ikke det er nok kommer nyheten om at arrangørene til Femundløpet - som går av stabelen 2.februar -sliter med lite snø og usikker is på Femunden. Jeg lengter etter vinter og snø!


Friluftslivet i norsk villmark er den gode medisin som holder meg igang. Ikke no klima eller vær skal hindre oss i å erobre naturen og nyte det den gir. Ordtaket om dårlig vær og klær får gjelde.  Dette nye året - 2012 - vil jeg gjøre til et godt friluftsår. Hver uke er det mulig for meg å erobre nye stier, fjell, vann eller vidder. Norge er så mangfoldig og stort. For hundre år siden erobret - "avduket" - mang en nordmann hvite flekker på kartet - idag kan de fleste områder beskues via google-map, men "mine kart" (der jeg har trådd mine bein) har enda hvite flekker - HELDIGVIS. 

balsam for sjelen
Jeg gleder meg til spennende dager ute i norsk natur dette året. Vet mange av oss her i landet bruker villmarka vår - derfor kan jeg vel godt ønske dere et "GODT NYTT FRILUFTSÅR!"
(om du vil følge mine turer, så bli med her på bloggen, og på wild-n-free.com)
røyefangst

Ingen kommentarer: