UTE avdelingen - Outdoors Norway

fredag, januar 08, 2016

Å redigere - både filmer og livet

Det er gøy med UTE avdelingen på YouTube. Spennende når jeg er på tur, å gå og tenke litt på hvordan jeg kan få formidlet deler av min opplevelse til  --   kanskje deg. Det gir lyst på flere turer, og vi koser oss stort sett når vi filmer.

Når jeg kommer hjem fra tur får jeg lastet en masse råtape inn på datamaskinen. Vi gleder oss til å se gjennom alt sammen - det er en god "komme hjem" aktivitet. Men først etter levet tur, og hyggelig tilbakeblikk begynner en viktig og ganske krevende jobb: redigeringen!

Det er som med livet på en måte. Først lever du det slik det nå en gang blir. Etterpå sitter du og minnes og titter tilbake littegrann. Siden i livet kan du kanskje redigere litt på minnene du sitter igjen med. Første gang jeg tenkte på denne sammenligningen var da jeg hørte Dollie Deluxe synge sangen "Som en film". Det var i en tid da jeg kanskje klippet om litt av redigeringen i mitt liv :-)

Nå sitter jeg stadig å redigerer filmsnutter fra all slags turer Tove og jeg drar på. Det er ulike opplevelser og erfaringer, og ulikt humør vi tar med oss når vi drar ut. Vi vil gjerne redigere det slik at andre kan få lyst til å lage sine egne eventyr, og også å følge våre. Litt livsvisdom har vi samlet i de over femti årene hver av oss har levet, nå deler vi gjerne med oss.

Om det er noe du kunne tenke deg å få se på UTE avdelingen, eller du har kommentarer til hva vi sier, hvor vi er og hva vi gjør, så skulle jeg ønske du la igjen et lite digitalt spor etter deg. Vi snakkes!

Ingen kommentarer: