UTE avdelingen - Outdoors Norway

tirsdag, november 07, 2006

VEKST !?


Snart skal jeg på Bjørn Eidsvåg konsert. Skal dit med kjæresten, og skal sitte på første rad. Sånn er det når en er hekta. Jeg GLEDER meg, og det gjør godt. Det er godt å ha noe å glede seg til.
Fikk Eidsvåg sin CD - NÅDE idag - fordi jeg er blitt gammel idag.... Godt å få bli kjent med nye låter før konserten kommer. Nye låter trenger tid før de tar plass i sjelen. Jeg har i en årrekke hatt plass til Eidsvågs sanger i hjertet. Riktignok med både hat og glede, men godt å ta fram i de rette stunder. Godt å kunne sitte ved eget piano og klunke på tangenter og synge ut de låtene som "blir mine".
Uansett hvor vi er i livet er vi på vei. Uansett trenger vi vekst - komme oss videre. Forhåpentligvis bli litt klokere. Kan hende er det viktigere å bli "klok" i hjertet enn i hodet. Men det er ofte smertefullt og vanskelig. Livet og rosen er vakker - ubeskrivelig vakker, men også med torner. Det hører bare med, vi må lære oss å leve med det.
"det e sant som det e sagt
livet gir og livet tar
her e me ennå underlagt
store spørsmål uten svar
me leite, får og finne
møkje fint og nåke skarp
me kjempe og me vinne
men lir vel så månge tap" (sitat fra siste CD til Bjørn Eidsvåg)

1 kommentar:

Anonym sa...

du er så flink til å lage kunst!!!
Vet du hav jeg skla begyne å kalle deg: "verdens beste mamma"!!!!
ikke bare fordi du er flink til å lage kunst, men nesten alt annet med deg!!!!
KKKKKKKKKKKGID!!
klems REKS