UTE avdelingen - Outdoors Norway

lørdag, september 26, 2009

svart/hvitt.... eller er det ikke helt slik

Kjøkkenet er fullt av husky-valper. Mesteparten av oppmerksomheten dreier seg derfor om en ting.... VALPER - VALPER - VALPEr... Husky-mamma Teddia følger sine instinkter og er en udmerket mor...


Hvorfor så SVART og HVITT?
Tja... Tegningene i Teddias pels går i skalaen fra svart til hvitt. Ofte sier vi jo slikt om livet og minnine våre også. Jeg har nok mye vært et "svart eller hvitt" - "enten - eller" menneske. Men verken Teddia eller de seks tispevalpene er helt hvite - eller helt svarte. Det er det ikke mye i livet eller verden som er heller !!



Jeg prøver å få med meg sjateringene - alle nyansene. Skalaen fra svart til hvitt gir MYE - og i tillegg kan vi jo være så heldige å få inn FARGER. Noen drømmer til og med i farger.



Tidlig i år var jeg opptatt av denne tankegangen, og laget et bilde som gjerne kan ha samme tittel som overskriften her: "svart/hvitt. . . . eller er det ikke helt slik". Bildet har motiv på både forside og bakside - eller bedre sagt: på begge sider... Her får du se - jeg er blitt gla i bildet - i fargene og i livets nyanser !!



Ingen kommentarer: